Tomáši, vysvětlíte čtenářům, jaké výhody má inzerce na Spotify přes Epéčko? To nemůže inzerovat každý sám za sebe?
Spotify je prémiová značka, má svoje stanovená kritéria, a ne každý na ně dosáhne. Minimální útrata na kampaň se pohybuje cca od 100 tisíc Kč nahoru. Díky našemu partnerství a agenturnímu zastoupení máme možnost nákupu velkého objemu inzerce, který můžeme následně rozmělnit na menší části. Na inzerci pak může dosáhnout téměř každý, i s menším rozpočtem. Samozřejmě i my máme stanovena vlastní kritéria.
Jaké reklamní formáty Spotify nabízí?
Na Spotify můžete využít video, audio i klasickou display reklamu. My bychom se chtěli soustředit z 80 % na audio formát, a to z jednoho prostého důvodu. Audio reklama se přehrává uživatelům, kteří si neplatí Premium členství – dle statistik Spotify je těchto uživatelů v ČR více než 830 tisíc. Posluchače oslovujete ve chvíli, kdy se baví, vzdělávají, relaxují anebo třeba cestují, hlavně ale věnují pozornost tomu, co poslouchají. Pozornost tak máte zaručenou, reklama působí podprahově a přirozeně. Zbývajících 20 % budeme synergicky doplňovat možnostmi „display“ inzerce.
A kde se tedy inzerce zobrazuje, kde ji uživatel uslyší/uvidí?
Inzerce se nepřehrává přímo v podcastech, ale cílí na posluchače podcastů v hudebních playlistech. Ve chvíli, kdy se spustí audio reklama, tak se objeví současně i odpovídající display neboli vizuální reklama.
Dokážete zacílit inzerci i na Premium uživatele?
Jakmile si platíte Spotify Premium, reklamy se vám nezobrazují žádné. My jako největší podcastové vydavatelství v ČR ale nabízíme reklamní prostor i v našich podcastech – tzn. že reklama je vložena přímo do konkrétní epizody, kterou poté nahráváme na Spotify. Tuto reklamu si pak poslechnou jak Premium, tak běžní uživatelé. Možností inzerce nabízíme více.
Pro koho je reklama na Spotify vhodná?
Primárně jsme mysleli na naše podcastery, kteří si potřebují rozšířit posluchačskou základnu. Promovat zde ale samozřejmě můžete jakýkoliv produkt či službu. Chce to jen zaujmout poutavým a kvalitně natočeným obsahem, se kterým jsme v EP také schopni pomoc. Objednat si u nás můžete kompletní balíček obsahující kreativu, vizuál, natočení spotu i jeho následné nasazení, nastavení cílení a reporting úspěšnosti.
Jak dobře se dá na Spotify cílit na konkrétní skupinu uživatelů?
Reklamní platforma Spotify je svými technickými možnostmi cílení dotáhnuta do zdárného konce. Od 1.9. se dá cílit přímo na posluchače podcastů dle jejich zájmů a oblastí, o které se zajímají. Příklad? Reklama na byznysově laděný podcast se bude přehrávat v playlistech, které si posluchači byznysových podcastů nejčastěji pouští, stejně tak poběží i mezi podcasty s podobným, tj. byznysovým zaměřením. Zajistit přitom dokážeme reklamu nejen na území České republiky, ale ve všech zemích, kde Spotify službu poskytuje.
Chcete se dozvědět o inzerci na Spotify více? Ozvěte se Tomášovi na [email protected].