Tento článek si můžete poslechnout také v audioverzi.
Podpořte svůj brand
Ptáte se, co všichni s těmi podcasty ve vašem okolí pořád mají? Odpověď je snadná. Lidé mají podcasty rádi, protože mohou být sami sobě pány. Pány obsahu, který konzumují. Už nemusí čekat, až v rádiu zaslechnou jingle svého oblíbeného pořadu přesně ve tři odpoledne. Doby, kdy přemýšleli, jestli stihnou během reklamní přestávky v telce vynést jen koš, nebo se rovnou stavit na pokec k sousedovi, jsou také tytam. Sami vybírají, kdy si co poslechnou. A co si poslechnou.
Proto se pomocí podcastů skvěle cílí na velice úzké a specifické publikum, u kterého se předpokládá vysoká návratnost. Jen si představte, že se vám v zasedačce jednou týdně sejde pár desítek lidí, kteří jsou lační po informacích z vašeho oboru. Máte jim co říct? Vrhněte se do vod podcastování. Chcete podpořit svou značku a nalákat nové posluchače, kteří se záhy přemění ve věrné zákazníky? Budeme se opakovat. Zaveďte podcasty i ve své firmě.
Jen si neplánujte, že vás vynesou do šesticiferných čísel za pár měsíců a spasí vše, kde teď třeba strádáte. Podcast jako součást marketingové strategie posiluje jméno značky, pomáhá prohlubovat obchodní vztahy a buduje komunitu. Nejedná se o výkonnostní kanál. Pokud vás zajímají jen čísla a každý nový nástroj se musí do první čtvrtletky zaručeně osvědčit jako konverzní, pak pro vás podcast nebude to pravé. V opačném případě máte dveře do světa podcastů otevřené dokořán a máte jistotu, že vás cesta, kterou jste se vydali, nezklame.
Buďte slyšet pravidelně
Teď přeskočíme do fáze, kdy už jste se pro podcasty rozhodli a víte, co a kde budete nahrávat. Při zařazení podcastů do strategie je důležité dodržet jedno nepsané pravidlo. Buďte konzistentní. Aby podcast přinesl vytoužené ovoce, vyžaduje péči a pravidelnost. Připravte si publikační plán a dodržujte jej. A nelekněte se toho, že vám poslechovost stoupá pomalu. Důležité je vydržet. Řím ostatně také nepostavili za jeden den.
Pravidelnost je opravdu zásadní. Postavte se k vydávání podcastů třeba jako k rozesílání newsletterů. Pravděpodobně máte plán, podle kterého rozesíláte várku novinek na svou databázi kontaktů. U podcastů s tím naložte stejně. Doporučujeme vydávat epizody alespoň jednou za 14 dní. Samozřejmě čím častěji, tím lépe. Ale zase to nepřežeňte, ať vás posluchači nemají plné uši. Jak se říká, všeho moc škodí a kdybyste pouštěli do světa každý den nový díl, stěží byste si takové tempo udrželi a o onu opěvovanou konzistenci přišli.
Závěrem si udělejme malé opáčko. Důvody, proč zamíchat do své marketingové strategie podcasty, jsou jasné. Podpoříte tím svou značku a budete budovat vztahy se svou komunitou tvořenou z věrných i budoucích klientů, potažmo zákazníků. Stejně tak víte, co od podcastů neočekávat a co vám naopak pomůže k jejich růstu v momentě, kdy už víte, jak s nimi v rámci své marketingové strategie pracovat. Nezbývá nic jiného než se do toho pustit. Ať už svépomocí nebo spolu s námi.