Tento článek si můžete poslechnout také v audioverzi.
U nás v EP se zaměřujeme na obchodní cíle. Ve zkratce se staráme o to, aby vaše podcasty přinášely výsledky. Není tajemstvím, že při dobře zvolené strategii umí podcast urychlit rozhodování zákazníků. I těch vašich. V následujícím článku se s vámi podělíme o letité zkušenosti, díky kterým toho dosáhnete.
1) Budujte vztahy
Tvorba podcastu není jen o samotném nahrávání. Je to proces, během kterého vytváříte vlastní platformu a staráte se o ni. Plníte ji kvalitním obsahem. Dáváte do toho kus sebe. Jen díky tomu k posluchačům doputují informace, které chtějí slyšet, zaujmou je a posunou vpřed. Nikdo nechce trávit čas posloucháním prázdných frází a obratů. Ty už znají nazpaměť. I na to je potřeba při práci s (potenciálním) publikem myslet. Zahrňte to do vaší strategie a získáte skvělý nástroj pro business development.
Dáme vám tip z praxe. Chcete se už dlouho seznámit s potenciálním klientem, ale nedaří se vám ho dostat na schůzku? Víte, že se pohybuje v zajímavém oboru a má co předat? Pozvěte si ho jako hosta. Málokdy zůstane jen u byznysu. Debata se časem stočí úplně jiným směrem a vy budete budovat tolik potřebné vztahy, zatímco posluchači budou s nadšením hltat každé slovo. Platí to i tehdy, když pracujete s obchodními partnery. Sledujete vždy stejný cíl. Budování vztahů. Pracujte na dlouhodobých vztazích, které přinášejí obchod.
2) Ťuk ťuk. Můžeme dál?
Podcasty mají své místo v každé fázi cesty zákazníka. I té počáteční. Fungují jako takové „otvíráky“. Každý obchoďák dobře ví, že získat nového klienta není snadné. Jak ale vybudovat důvěru u někoho, koho vůbec neznáte? Požádejte ho o poslechnutí podcastu. O zpětnou vazbu. Zvýšíte tím pravděpodobnost, že dostanete odpověď a zvednete tím dosah vašeho podcastu. Potřebujete oslovit další lidi? Zařaďte odkaz na nejnovější epizodu do svého newsletteru. Naši klienti to tak dělají už léta a shodují se, že to má pozitivní vliv na zvyšující se open rate. A to přeci chcete, ne?
3) Staňte se lídrem v očích svých zákazníků
Kvalitní informace s vysokou přidanou hodnotou mají v dnešní době cenu zlata. Podcast je ideální platformou, skrze kterou takové informace šířit. Zapracujte na sobě a brzy se na vlastní kůži přesvědčíte, že vytrvalá a dlouhodobá práce přináší své ovoce. Najednou se ocitnete v situaci, kdy se dostanete do všeobecného povědomí ve vašem odvětví. Není nic hezčího než slyšet, jak si o vás vaši odběratelé a budoucí zákazníci špitají. Kromě toho, že si tím ulehčíte obchodní spolupráci, vlije vám to zaručeně novou energii do žil a další epizody se budou tvořit jedna báseň.
4) Prodávejte díky podcastům
Na posledním, avšak neméně důležitém místě je samozřejmě přímá poptávka. Žádný zaručený recept na nejposlouchanější podcast vám nikdo nedá, my vám ale prozradíme několik zásad, které fungují vždy:
• Buďte konzistentní,
• publikujte pravidelně,
• pracujte s publikem tak, abyste si udrželi jeho pozornost.
Jakmile oslovíte svou cílovou skupinu a dodržíte výše uvedené body, bude jen otázkou času, kdy se podcastový kanál stane zdrojem nových objednávek.
Vybudovat si důvěru posluchačů není jednoduché. My v EP o tom víme své, a proto svým klientům se všemi překážkami a nástrahami podcastového světa aktivně pomáháme. A jaký je výsledek spolupráce s námi? Třeba to, že i vaše podcastové epizody začnou generovat obchodní leady. Že o vás budou vědět potenciální zákazníci a konkurence vás bude po očku šmírovat a říkat si, že to děláte dobře. Než se do tohoto bodu dostanete, čeká vás kus cesty. Cesty, která stojí za to. A my vám tu cestičku k úspěchu rádi pomůžeme vyšlapat.