Používáme soubory cookies k pravidelnému zlepšování výkonu a použitelnosti webu. Kliknutím na tlačítko „Souhlasím“ souhlasíte s využívaním všech cookies. Více informací

Podnovinky #2

Co přinesl minulý týden ve světě podcastů a mluveného slova? Pojďme se na to podívat.

13

.

3

.

2022

,

1 minuta čtení

Zaměřeno na ženy

U příležitosti Mezinárodního dne žen vydala společnost Triton Digital analýzu chování posluchaček podcastů napříč USA. Co jsme se dozvěděli:

  • Vůbec nejoblíbenějším žánrem napříč věkovými kategoriemi je true crime. Pomyslné zlato si odnáší v kategoriích 18+, 25–34 a 45–54 let.
  • Posluchačky ve věku 18–24 let si nejčastěji pouští fiktivní podcasty.
  • Asi nikoho nepřekvapí oblíbenost obsahu zaměřeného na rodiny s dětmi. Ve věkové kategorii 35–44 let jednoznačně převládá.
  • Ženy starší 55 let jsou zjevně rády v obraze, nejvíce si totiž pouští zprávy a aktuality z domova i ze světa.

Další platformy pracují na zařazení podcastů

V minulém článku jsme psali o možném vývoji funkce pro podcasty na Twitteru. Neuběhl ani týden a už tu máme zprávy, že se stejným směrem vydali také YouTube a TikTok. Čtete správně. U TikToku jde zatím spíše o spekulaci, ale zveřejněním inzerátu na pozici s názvem Content Podcast Operation dala společnost jasný signál, nemyslíte?

YouTube se chová více okatě. Možná i více, než by chtěl. Podle agentury Bloomberg odmítl Google komentovat domněnky, že oslovuje podcastery a podcastové sítě se štědrou nabídkou. Jak už to ale v internetovém světě bývá, stalo se z této informace veřejné tajemství. Podle zdrojů nabízí YouTube jednotlivcům i společnostem za tvorbu videí z jejich pořadů odměnu ve formě grantů do výše až 300 000 dolarů.

Všímáte si, jak trend podcastů neustále stoupá? Kdy jindy s nimi začít než teď. Využijte konkurenční výhody a buďte slyšet. Nastartujte podcasty u nás a zařaďte se mezi naše spokojené klienty.

Reklama v podcastech má smysl

I vaši zákazníci poslouchají podcasty. Oslovit správné publikum můžete i bez publikování vlastní tvorby. O jednu takovou zajímavou případovou studii, zaměřenou na sponzorované podcasty a reklamu v nich, se začátkem týdne podělila stránka Signal Hill Insights.

Tříměsíční kampaň na propagaci modelu vozu nejmenovaného výrobce automobilů dopadla nad očekávání dobře. Klíčovou roli sehrála četnost reklam. Mezi vzorkem posluchačů, kteří si na reklamu vzpomněli, vzrostla úvaha o koupi tohoto konkrétního modelu o 46 % oproti těm, kteří si ji nevybavovali. Přízeň značky se u posluchačů, kteří slyšeli většinu sponzorovaných podcastů, zvedla o 24 %.

Z toho vyplývá jediné – pravidelné reklamy plní obchodní cíle. My to víme, proto nabízíme prostor i v našich autorských podcastech. Spojte se s námi a připravíme kampaň na míru i vám.

Doporučené příspěvky